zo kun je mij bereiken

en verder

  • Ambonstraat 9
    3818 CX Amersfoort
  • KvK 32121715

makkelijker?

    miranda@maakelijk.nl of 06 - 2006 28 95

    Online marketing artikelen vol tips, tools en trends. Lees en gebruik ze om jouw marketing strategie te verbeteren, zodat je meer klanten aantrekt.

    Google Adwords updates 2016: heb jij ze allemaal op een rijtje?

     

    Google Updates in het zoeknetwerk

    Google verbetert continue de mogelijkheden voor adverteerders om hun klanten te bereiken. Om je zo goed mogelijk te helpen, zet ik hieronder de Google Adwords updates van 2016 voor het zoeknetwerk op een rijtje. Inclusief screenshots en uitleg, zodat jij direct de nieuwe mogelijkheden kunt toepassen op jouw eigen campagnes.

     

    1. Tekstadvertenties aan de rechterkant verdwenen

    De meest opvallende verandering van het afgelopen jaar is dat de advertenties aan de rechterkant van de zoekresultaten zijn verdwenen. Google toont vanaf nu vier in plaats van drie Adwords advertenties aan de bovenkant van de zoekresultatenpagina en geen tekstadvertenties meer aan de rechterkant.

    Advertentie nummer 4 verschuift door deze update van de rechterkant van de pagina naar de top en de rest van de advertenties (5 t/m 7) wordt onderaan de organische zoekresultaten getoond.

    Wat zijn de gevolgen en wat is slim om te doen voor jouw als adverteerder? Advies over hoe je het beste mee om kan gaan met deze update vind je in het artikel: Alleen top advertenties zichtbaar in Google Adwords, bye bye rechterkant

    Deze update maakt dat de zoekresultaten die je ziet op desk- en laptop steeds meer gaan lijken op resultaten om mobiele apparaten.

     

    2. Uitgebreide tekstadvertenties (Expanded Text Ads)

    Expanded Text Ads zijn nieuwe Adwords tekstadvertenties die zijn geoptimaliseerd voor gebruikers van mobiele apparaten. Aangezien inmiddels meer dan de helft van alle zoekopdrachten plaatsvindt op mobiel en tablet, is het logisch dat Google onderzoekt welke advertentie-layout voor mobiele apparaten het beste werkt. Met de invoering van Expanded Text Ads veranderen ook de desktop- en laptopzoekresultaten, want de nieuwe opmaak geldt integraal voor deze apparaten.

    Met de omzetting van de huidige tekstadvertenties naar Expanded Text Ads krijg je als adverteerder 50% meer ruimte voor tekst in de advertentie.

     

    “Deze Google Adwords updates had je waarschijnlijk wel gespot, maar de volgende drie ook?”

    Recente Updates LinkedIn terugvinden

    Je hebt een update op je LinkedIn timeline gezien, dat je later terug wilt lezen.

    Of een collega vraagt of je zijn/haar update even wil delen, maar je kunt het bericht niet makkelijk vinden.

    Frustrerend!
    Dan maar niet delen.

    Jammer, want het is ook een kans voor jou om zichtbaar te zijn met dit simpele gebaar.

    Ontdek hoe je in 7 seconden een blog of pulse op LinkedIn terugvindt.

    Expanded Text Ads : 7 must knows voor het nieuwe Adwords adverteren

    Voor veel van ons is onze mobiele telefoon het eerste dat we ’s morgens pakken en het laatste apparaat dat we ’s avonds uitzetten. Dit is uiteraard niet onopgemerkt gebleven bij Google, dat meldt dat inmiddels meer dan de helft van alle zoekopdrachten plaatsvindt op mobiele telefoons en tablets.

    De vraag is dus niet langer OF we als ondernemers en marketeers iets met mobiel moeten, maar HOE? Een vraag die Google zichzelf ook continue stelt bij het verbeteren van haar diensten voor gebruikers en adverteerders. Met de invoer van Expanded Text Ads geeft Google antwoord op deze vraag.

    Google Adwords Tekst Advertenties

     

    1. Wat zijn Expanded Text Ads?

    Expanded Text Ads zijn nieuwe Adwords tekstadvertenties die zijn geoptimaliseerd voor gebruikers van mobiele apparaten. Aangezien inmiddels meer dan de helft van alle zoekopdrachten plaatsvindt op mobiel en tablet, is het logisch dat Google onderzoekt welke advertentie-layout voor mobiele apparaten het beste werkt. Met de invoering van Expanded Text Ads veranderen ook de desktop- & laptop-zoekresultaten, want de nieuwe opmaak geldt integraal voor deze apparaten.

    Research wijst uit dat advertenties met langere kopregels handiger zijn voor mobiele gebruikers, omdat ze meer informatie verschaffen voor de gebruiker klikt. Vandaar dat Google hieraan tegemoet komt met het invoeren van Expanded Text Ads in het zoeknetwerk van Google Adwords.