Als je start met Adwords is het belangrijk om te weten hoe Google bepaalt wie er op welke advertentiepositie getoond wordt. Hoe je deze plaats kunt beïnvloeden en wat je uiteindelijk per klik betaalt. Vandaar dat ik een video gemaakt heb om je uit te leggen hoe het Adwords biedingssysteem werkt.
Telkens wanneer een internetsurfer zoekt gaat de Google Adwords veiling van kracht.
De adverteerder die het relevantst is ofwel de hoogste advertentierang heeft, wint de bieding en wordt vertoond. Een goede advertentierang is niet alleen afhankelijk van een goed bod. Ook de kwaliteitsscore (QS) speelt een belangrijke rol in de positie waarop jouw advertentie getoond wordt.
In de video beschrijf ik de componenten waaruit de kwaliteitsscore is opgebouwd. Hier tref je voor de duidelijkheid een visualisatie.
Op alle componenten kun je invloed uitoefenen, door jouw account gestructureerd in te richten en zeer relevantie woorden, advertentieteksten en landingspagina’s aan de zoeker te bieden. Google Adwords zal dit belonen met goede kwaliteitsscores, waardoor je uiteindelijk minder per klik gaat betalen.
Wil je weten waar je jouw kwaliteitsscores kunt vinden en hoe je jouw kwaliteitsscores kunt verbeteren? Bekijk dan de video met 6 geldbesparende Adwords tips.
Miranda geeft praktische online marketing adviezen aan ondernemers en marketeers die beter gevonden willen worden op hun expertise, zodat ze meer omzet halen. Ze is sinds 2011 gecertificeerd Google Adwords professional en optimaliseerde al meer dan 100 accounts. Vraag de gratis video aan en ontdek zelf de meest gemaakte fouten bij het adverteren in Adwords.