Ben jij verantwoordelijk voor jullie Google Ads (Adwords) en heb je het idee dat jouw campagnes meer kunnen opleveren, maar weet je niet precies waar het mis gaat? Heb je het account overgenomen van een collega of bureau? Loop je vast in de wir war van instellingen?
Wil je jouw Ads campagnes verbeteren onder begeleiding van een gecertificeerde Google Ads expert, zonder dat je vast zit aan een bureau of contract?
Overweeg dan om mij in te schakelen als Persoonlijke Google Ads coach. Dit kan ook als jullie met z’n tweeën verantwoordelijk zijn voor marketing.
"Miranda heeft mij geholpen met het upgraden van mijn Adwords campagne. Allereerst ben ik afgegaan op haar duidelijkheid en haar prettige persoonlijkheid. En niets is minder waar gebleken. Tijdens het gehele traject heb ik de samenwerking als zeer prettig ervaren. En ook Miranda als persoon, die niet alleen verstand van zaken heeft, maar met name mijn individuele wensen en behoeften voor de aanpak goed wist te vervullen. Vooral mijn wens om zelf meer te leren over Adwords heeft zij boven verwachting vervuld. Een aanrader voor iedereen die zijn of haar business beter wil maken."
Peter Koijen (†), leadership trainer, In2motivationHoe vaak heb je niet dat je naar een tutorial kijkt of een standaard training volgt en dat je het gevoel hebt dat er veel tijd verloren gaat met informatie en vragen die je al weet. Of dat de voorbeelden geen raakvlakken hebben met jouw business. Dat voorkom je als je beslist om 1-op-1 te werken.
Dus als tijd en snel resultaat belangrijk is, kies dan voor een Persoonlijke Google Ads coach.
Als we 1-op-1 werken kan ik snel inschatten wat je al weet. Afhankelijk van jouw kennisniveau en hoe rap jij dingen oppakt, kunnen we versnellen. Dat scheelt je veel tijd.
Wat ik gemerkt heb in de afgelopen jaren, is dat de meeste klanten tijdens hun coaching al starten met het doorvoeren van de wijzigingen:
Vandaar dat ik in onze coaching sessies voldoende ruimte maak om aan dit verlangen (om direct toe te passen) tegemoet te komen. Uiteraard voer jij zelf de wijzingen door, zodat je direct leert waar alle instellingen in de applicatie staan.
Daarnaast lok ik je uit, om iets meer afstand te nemen tot wat je leert. Zodat je het niet alleen begrijpt tijdens de sessie, maar het principe zo doorgrondt, dat je het over een paar maanden ook kunt reproduceren als je uitbreidingen door wil voeren.
Een aantal van mijn klanten hebben aan een kort programma genoeg. Daarvoor heb ik Google Ads Expertise Boost ontwikkeld, bestaande uit: een strategiesessie, een Google Ads expert review en een telefonische terugkoppeling boordevol feedback, kennis en tips.
Andere klanten vinden het prettig om voor een langere periode met elkaar op te trekken, gezien de omvang van hun account of het gebrek aan expert collega’s om mee te klankborden. Samen beslissen we hoe we het traject aanpakken en hoe vaak we elkaar spreken. Vaak start dat intensief en zit er over tijd steeds meer ruimte tussen de sessies. Tot we elkaar alleen nog spreken bij updates of grote veranderingen. Het is fijn te weten dat ik altijd bereikbaar ben als je een vraag hebt.
Lees hieronder de aanbeveling die ik ontving van Micha van Veen – werkzaam als online marketeer bij het technische handelsbedrijf Hitma.
"In de wereld van zoekmachines zijn helaas veel cowboys (van glashard liegen tot een lucratief abonnementje proberen aan te smeren). Bewust rookgordijnen opwerpen door vakjargon, vaagheden en interessantdoenerij met als enkel doel “huur mij maar in, het is superingewikkeld en vermoei je er maar niet mee”. Je krijgt wel maandelijks een fancy rapportje met een paar leuke woordjes over uitgestrooid als: ROI, CPC, sessions started, engagement en events.
Pik!!! Geloof me, houden ze van bij het management 😉
En Google doet, met al haar veranderingen, updates en vaagheden ook oprecht zijn best om maximaal de zoekwoordjes uit knijpen tot de laatste eurocent. En ja dat kunnen ze, want we hebben ze helaas nodig online.
Wat zocht je nou Micha???
Nou had ik best een beetje ervaring met Adwords, maar door tijdgebrek niet de focus om alle veranderingen en nieuwe mogelijkheden te blijven volgen door de jaren heen. Maar ik ontkwam er niet aan, aangezien de vraag naar effectieve Ads campagnes echt een vereiste werden.
Daarnaast kreeg ik een nieuwe collega (Vera), vers van de opleiding af, die ook super gedreven was om dingen te leren. En aangezien ik de rol van coach heb wilde ik haar buiten al het geneuzel zoals ik hierboven stelde houden, enkel een prettig leertraject bieden die positief is en waar ze ook mee verder kan.
Dus wat ik zocht was iemand die wars van jargon was, oprecht kennis wilde delen en geen verkapt verdienmodel had.
Miranda haar werkwijze en persoonlijkheid vult al mijn (onze) wensen in.
Communicatie is oprecht, heerlijk ontspannen, doelgericht en vooral duidelijk. Op de inhoud waar het moet, luchtig waar het kan. Ik geef jullie de middelen, maar jullie moeten het wel zelf doen. En een zetje in de rug kan altijd.
En dat vind ik heerlijk, en zouden een hoop cowboys iets van kunnen leren."
Micha van Veen, Online Marketeer - Hitma Groep, brug tussen experts en technische oplossingenBij een internationale groothandel zijn we een aantal jaar geleden gestart met een training, om het kennisniveau van hun online marketeers naar een hoger niveau te brengen, zodat zij beter konden briefen en sparren met het (freelance)bureau dat zij inhuurde. En ze de resultaten van hun campagnes leerden beoordelen en bijsturen.
Na verloop van tijd ontstond de behoefte om de campagnes in huis te halen. Google Ads is een belangrijke lead generator voor de organisatie en het gaat om een omvangrijk account. Vandaar dat de verantwoordelijke marketeer het prettig vindt om regelmatig (eerst wekelijks, daarna 1x per 14 dagen, vervolgens via maandelijks naar 1 x per twee tot drie maanden) samen de volgende stap bij het upgraden en uitbreiden van hun campagnes door te nemen.
Afgelopen jaren heb ik samengewerkt met meer dan 300 ondernemers die worstelen met het bijhouden van hun kennis op online marketing gebied en met het maken van keuzes die bij hun business past. Ik ben gecertificeerd Google Ads expert en adviseerde menig ondernemer over de optimalisatie van hun account. En naar tevredenheid.
Met deze ervaring ben ik in staat “quick wins” te signaleren waarvan ik weet dat ze direct geld opleveren. Daar kan jij van profiteren.
Eerst lezen, dan geloven?
Bekijk de recommendations die ondernemers aan mij gaven op LinkedIn.
Naast mijn kennis, merk ik dat ondernemers mij vooral waarderen om mijn betrokkenheid, prikkelende vragen en het aanbieden van concrete stappen. Met mij sparren over jouw online marketing geeft inzichten, ideeën en energie, waar je mee vooruit komt.
Wat ik doe tijdens de persoonlijke Google Ads coaching is je stap voor stap meenemen bij het opzetten en optimaliseren van jouw campagnes. We implementeren de verbeteringen direct, zodat jij de principes goed leert kennen en ze in de toekomst opnieuw kunt gebruiken.
Omdat we 1-op-1 werken is er volop ruimte om jouw persoonlijke leervragen te behandelen. Onderwerpen waar ik vaak vragen over krijg:
Afhankelijk van jouw behoefte en de snelheid waarmee we door de materie heen gaan, hebben we ruimte om tijd te besteden aan het transformeren van bezoeker naar klant. Denk daarbij aan:
Elke sessie geef ik feedback op jouw campagnes. Zodat jij beschikt over aantrekkelijke advertenties, in goed gestructureerde campagnes, waarmee je relevante bezoekers naar jouw website haalt. En schat aan kennis, feedback op jouw website en waardevolle tips waarmee je jaren vooruit kunt.
Wij zijn een Nederlands bedrijf dat bekende merken en snelgroeiende bedrijven ondersteunt met de online marketing in Duitsland. Google Ads speelt daar ook een rol in. Omdat we willen uitblinken in wat we doen, schakelen we regelmatig ervaren specialisten in voor coaching en het zoeken naar nieuwe invalshoeken voor campagnes. Twee van onze junior marketeers wilden we trainen in het gebruik van Google Ads en ik ben gaan zoeken naar een specialist op dat vlak. Via LinkedIn kwam ik terecht bij Miranda de Vogel. Er zijn wel veel mensen met ervaring met Google Ads, maar zij profileert zich als gespecialiseerde coach, dus dat sloot precies aan. Ze reageerde snel en bleek heel flexibel. Kort na ons contact heeft ze in twee dagdelen onze medewerkers gecoacht en dat heeft ze heel goed gedaan.
Andreas Giese, directeur van Dexport - Zo verovert u de Duitse markt!“In augustus 2014 heb ik Ikbenmama.nl overgenomen, een webwinkel voor baby- en bijna-mama-artikelen. Voor mij was de online wereld nieuw. Omdat ik van alle onderdelen van mijn bedrijf wil weten hoe ze werken, heb ik Miranda gevraagd of ze me wat over Google-campagnes kon bijbrengen. Aanvankelijk dacht ik: dat kan ik allemaal wel zelf regelen. Maar het blijkt veel ingewikkelder te zijn dan ik had verwacht.
De samenwerking met Miranda heeft me veel inzicht opgeleverd in het bezoek aan onze webwinkel en ik kan nu meer zelf, zoals campagnes aanpassen. Toch wil ik niet meer zonder Miranda, omdat ze altijd met goede antwoorden komt als ik haar vragen stel. En ik wil nog veel meer leren over online marketing.
Een-op-een werken vind ik prettig, ik zit niet graag in een klasje. Miranda spitst haar manier van kennis overdragen helemaal op mij toe. Ze begrijpt wat ik wil, denkt goed mee over onze markt en reageert adequaat op mijn vragen. En ze tovert meteen tevoorschijn wat mij helpt. Als ik haar iets voorleg, zegt ze: o, als je dít wilt, dan vind je dát ook vast heel bruikbaar.
Het is fijn werken met Miranda, ze straalt veel rust uit en haar vakkennis is heel groot. En ze hanteert een schappelijk tarief. Ze komt zelf met ideeën voor het vergroten van onze conversie. Ze denkt stappen vooruit en dat blijkt elke keer weer goed te werken. Over de omzet kan ik niet veel zeggen, maar dankzij Miranda hebben we de Google-uitgaven onder controle. Een mooi resultaat doordat ik nu kan zien welke campagnes goed werken.”
We kunnen onze Google Ads coaching prima via webcam of telefoon met elkaar doen. Wil jij liever bij jouw op kantoor afspreken? Dan is wat mij betreft ook prima.
Er is maar een beperkt aantal uur per maand beschikbaar om 1-op-1 met mij te werken.
Voordat we starten met Google Ads coaching, stel ik je eerst wat vragen over jouw doelstellingen en campagnes tijdens een telefonische kennismaking. Tijdens dit gesprek kunnen we samen inschatten of een Google Ads coaching voor jou op dit moment een goede investering is.
Stuur mij even een mailtje via miranda@maakelijk.nl en ik neem binnen 1 werkdag contact met je op om een telefonische kennismaking te plannen.
Direct bellen kan uiteraard ook: 06 – 2006 28 95