zo kun je mij bereiken

en verder

  • Ambonstraat 9
    3818 CX Amersfoort
  • KvK 32121715

makkelijker?

miranda@maakelijk.nl of 06 - 2006 28 95

Hoe post je een LinkedIn blog artikel & bericht?

Loop jij de kans mis om binnen je netwerk in beeld te komen met jouw expertise? Zonde! Want LinkedIn biedt je een super platform om jouw expertstatus te showen. Brrr, zeg ik nu showen? Ja, het staat er echt.

Showen dus.

Op een goede manier: natuurlijk, authentiek en vooral met tips die iemand anders ook echt wil lezen! Je wil immers contact maken.

Schrijven en plaatsen.

Voor mij is het eerste het lastigst. Voor veel van mijn klanten het tweede. Vandaar dat ik geen schrijfcursus geef, maar je wel kan uitleggen hoe je op LinkedIn content plaatst die mensen lezen en ook terug kunnen vinden.

Wat gebruik je? LinkedIn post of blog artikel?

 

LinkedIn Post

Een Post bericht (in de Nederlandse interface: bijdrage) wordt getoond in het nieuwsoverzicht van jouw connecties en is 14 dagen houdbaar.

LinkedIn Update

 

Prima te gebruiken voor:

  • aanbevelingen
  • nieuwtjes en content die interessant is voor anderen om te delen (sharen)
  • liken en van commentaar voorzien van berichten van andere mensen in jouw netwerk.

 

Zo plaats je een LinkedIn post

1. Ga naar jouw startpagina (in navigatiemenu: home).

2. Bovenaan de pagina naast jouw profielfoto kies je “Start a post” (bij Nederlandse interface: “Bijdrage schrijven”).

LinkedIn post bericht plaatsen

Type de tekst die wil delen. Je kunt aan je tekst een link toevoegen. Onder je bericht zal automatisch een veld verschijnen met daarin een preview van de link. Afhankelijk van de gegevens die de genoemde URL naar LinkedIn stuurt, kun je soms uit meerdere afbeeldingen kiezen. Behalve deze afbeeldingskeuze, kun je geen invloed uitoefenen op de vertoning van de link.

Je kunt ook starten via het uploaden van een foto, video of document (kies één van de pictogrammen aan de rechterkant van het screenshot hierboven). Na het uploaden van de gewenste foto verschijnt het onderstaande schermpje. Je kunt jouw bericht typen bij “What do you want to talk about”.

LinkedIn foto met bericht plaaten

 

3. Standaard wordt jouw bericht openbaar geplaatst. Handig, omdat de post dan zichtbaar wordt in de tijdlijn van het netwerk van jouw connecties op het moment dat zij op jouw bericht reageren. Als je een bericht alleen wil delen met groepsleden of direct wil doorzetten op Twitter, dan kun je dat aanpassen door op Anyone te klikken (zie screenshot bij de oranje pijl). Daarna verschijnen de opties waar je uit kunt kiezen.

LinkedIn bericht posten

Tip: Je kunt mensen die je kent attenderen (zij ontvangen dan een melding) op jouw update door een @ te gebruiken en daaraan hun naam te typen. Er verschijnt automatisch een dropdown waarin je de juiste persoon kunt selecteren.

Nog een tip: Kies voor “Upload a photo” als je geen link deelt in jouw update en je jouw bericht toch visueel aantrekkelijk wil tonen.

“Bewaar kattenvideo’s voor Facebook ; )”

 

LinkedIn blog artikel ofwel Write an article

Wil je dat jouw content langer beschikbaar blijft en duidelijker zichtbaar bij jouw profiel? Gebruik dan LinkedIn Artikelen (voorheen: Publish a post).

Voordelen van “Write an article”:

  • het artikel blijft zichtbaar bij jouw profiel
  • ruimte voor een goede titel, vet, tussenkoppen etc… je kunt de post makkelijk leesbaar opmaken
  • jouw artikel wordt actief onder de aandacht gebracht. Want naast dat je blogartikel verschijnt in de timeline van jouw netwerk, ontvangen jouw connecties ook een melding (bij het vlaggetje) in hun profiel
  • je kunt het schrijven onderbreken en later verder gaan. Je kunt jouw drafts (kladversie) terugvinden bij het dropdown Publishing menu
  • bovendien verschijnt jouw artikel op Pulse (het internationale nieuwsonderdeel van LinkedIn), zodat je bericht ook door mensen waarmee je nog niet connected bent, gelezen wordt
  • je kunt volgen hoeveel mensen jouw blog lezen, liken en sharen
  • je kunt vanuit andere platformen en sites een link leggen naar jouw LinkedIn blog. Handig als je bijvoorbeeld niet zelf een (blog)site hebt, maar wel jouw content wilt delen.

Zo plaats je een artikel

1. Ga naar jouw startpagina (In navigatiemenu: home)

2. Bovenaan de pagina naast jouw profielfoto kies je de optie “Write an article” (bij Nederlandse interface: “Artikel schrijven”).

LinkedIn blog artikel plaatsen

 

3. Daarna kun je jouw artikel typen inclusief opmaak van koppen, beeld bovenaan het artikel, foto’s, video’s etc. Het bericht wordt automatisch gesaved tijdens het schrijven. Pas als je op de [Publish] button klikt (rechtsbovenaan op het scherm) wordt het artikel gedeeld op jouw tijdlijn en zichtbaar bij jouw profiel.

Plaats direct een post

Ik daag je uit om direct een post te plaatsen. Deel een artikel dat je onlangs gelezen hebt en waarvan je denkt dat andere mensen er ook iets aan hebben. Daarmee geef je credits aan de schrijver, word jij zichtbaar en help je andere mensen verder.

Reach out & connect!

 

P.S. LinkedIn werkt bij veel van mijn klanten enorm goed als onderdeel van hun marketingacties. Vaak kunnen we met een slimme aanpak, simpel en continue onder de aandacht komen van nieuwe klanten.

Is dat voor jou interessant?

Bel of mail direct:
Tel. 06-20062895
E-mail: miranda@maakelijk.nl

Ik zie uit naar onze kennismaking

Geschreven door Miranda de Vogel

Mijn naam is Miranda de Vogel en ik geef praktische online marketing adviezen aan ondernemers en marketeers die beter gevonden willen worden op hun expertise, zodat ze meer omzet halen. Lees nu wat anderen aan mijn inzet hebben en ontdek of ik iets voor jou kan betekenen.      

image

Reacties zijn gesloten.